HTML

PSPGAMES

psp játékok tesztje, leírása, bemutatása.

Friss topikok

  • Dannyman: Igaz, az egyben van olyan hogy az ellen végig védekezik, én mondtam hülyeséget, bocs. Azzal játszo... (2008.07.15. 21:15) Dragonball Z Shin Budokai 2

Linkblog

Dragonball Z Shin Budokai 2

2008.01.29. 02:35 Brekicc

Nemtudom ki hogy van vele, de nekem tinédzserkorom egyik meghatározó élménye volt hogy suli után nap mint nap rohant haza mindenki és nézte a 14:00 óra körül kezdődő Dragonball sorozatot. Bár naponta kb. 10-15 percet tett ki egy rész, másnap mindig arról ment a témázgatás hogy mi történt az előző napi részben és hogy szerintünk mi fog történni. Mindenkinek megvolt a maga kedvenc karaktere, aki mellett állást foglalt. Ha megbeszéltük az aznapi részt, akkor sorra elővettük az előző részeket, melyik karakter hogyan került a sorozatba és miért ő a legjobb!  A legtöbb ember kedvence Songoku volt,  mert ő a főszereplő és a sztori általában mindig körülötte forgott. Én végül a voksomat Vegita mellett tettem le, mert ő volt az a tipikus rosszfiú a sorozatban, aki habár a körülmények miatt végül a jó útra tévedt, de végig a saját útját igyekezett járni. De persze nem mehetünk el szó nélkül a sorozat legkarakteresebb személye mellett sem, aki mindig a nőket hajtja és szexlapokat olvas állandóan! Zseniális Teknős mindig gondoskodott arról hogy a sorozat egy percre se üljön le, ha esetleg néhány olyan rész volt soron, amely a történetet nem vitte előbbre! A Dragonball Z Shin Budokai 2, a Z sorozatot dolgozza fel, némi átnyúlással a GT-be is. Mielőtt ezt a verziót kipróbáltam, már volt szerencsém jó néhány Dragonball játékhoz, ami egyéb platformokon jelent meg, de sajnos játszhatóság és játékélmény szempontjából valahogy egyiknek sem sikerült  értékelhető szintre kerülnie a Playstation 2-re megjelent Dragonball gameken kívül. Ha pontos akarok lenni azt is mondhatom hogy a PSP-re megjelent Dragonball játék, ennek lett a kézikonzolra átültetett verziója. Na de nézzük mit is kapunk pénzünkért! A Cell Shading grafikával készült játék, 100%-ig megegyezik a rajzfilmben is megszokott minősséggel. Sőtt! Néhány helyen, a grafikai fejlődésnek köszönhetően talán még javult is a látvány és karakterek vonalvezetése is finomabb lett a rajzfilmes alakokhoz képest. Mivel konzolos verzióról van szó és utólagos javításra már nincs lehetőség, ezért maximálisan figyeltek arra a játékban, hogy semmilyen grafikai bug ne zavarja meg a játékélményt. A tökéletes grafikai látványnak ára van, a gép helyenként sokat tölt ahhoz képest hogy a játék viszonylag egyszerűnek tűnő grafikával rendelkezik. A cell shading grafikus megjelenítés mellett még szerepel 1 kis 3D-s grafikai okosság, mert a story módban többfordulós küzdelmek között városok fölött kell repkedni ellenféltől ellenfélig. Ezenkívűl más jelentősége nincs ennek a résznek, amin azért meg is látszik hogy nem spilázták túl a készítők, mert noha Songokuval SSJ4-es átalakult formában indulunk neki a küldetésnek, ennek ellenére ő egyszerű mezei formában repked fekete hajjal, piros ruhával.

A játék talán legfontosabb mozgatórugója a játszhatóság és az irányítás. Nálam 99%-ban ezen buktak el az eddigi Dragonball játékok és még sok más egyéb játék is. Ebben az esetben szerencsére boldogan számolhatok be arról hogy a DBZ SB 2 beleesik abba a bizonyos 1% -ba, mert a kezelhetőségről csak szuperlatívuszokban tudok beszélni! Amikor első alkalommal a kezembe vettem a játékot, már akkor sikerült az alap irányítást elsajátítanom, bármiféle próbálkozás nélkül és nagyon jól elszórakoztam! Annak ellenére hogy először játszottam a játékkal, már rögtön megtaláltam azt hogy melyik gombbal lehet az energiatámadásokat kivitelezni, mely gomb az ütés, melyik a rúgás és melyik a védekezés és hogy melyikkel tudok energiát gyűjteni a speciális mozdulatokhoz. Habár a gombkiosztást mindenki kedvére átkonfigurálhatja én ennek nem láttam abszolút semmi szükségét, mert rögtön az első pár óra alatt rájöttem hogy az irányítás tesztelését olyan szakemberek dolgozták ki, akik maximálisan értettek ahhoz hogy milyen szinten kell egy játékban az irányításnak szerepet játszania úgy, hogy az a kezdőktől a profikig mindenkinek élményt nyújtson. Az irányítás szempontjából nekem visszaköszönt kicsit a Mortal Kombat, ahol volt ütés,rúgás, védekezés. Itt kiegészül még az energiatámadással és az energiagyűjtéssel, ami a rajzfilmben is végig nagy szerepet játszott minden szereplő teljesítményében. Ez itt sincsen másképp. A játékba bekerült harcosok jórésze, legalább egy, de inkább több átalakulási formát tud produkálni, ami a teljesítményük és hatékonyságuk növekedésével is jár a csata közben. A karakterek alapjaiban mind ugyanazokkal a gombkombinációkkal reagálnak, de tulajdonképpen itt véget is ér a hasonlóság, amit azzal ellensúlyoztak a fejlesztők remekül, hogy szinte minden karakternek eltérő különleges képessége aktiválódik ugyanarra a gombkombinációra. Tehát míg Gogeta szaltózó előrerúgással támad ha a hátra+kör kombinációt lenyomjuk, addig Vegetto ugyanerre a kombinációra fél lábra állva felvesz egy védekező pozíciót és ha támadás éri, akkor egy kemény lábsorozás kombóval torolja meg az őt ért támadást. A karakterek mérete meghatározza a sebességüket is, mert amíg egy nagydarab karakter Pl. Broly úgy mozog mint egy lajhár, addig egy SSJ3 Gotenks hozzáképest fénysebességgel pörög a harc közben. Ennek ellenére a lasabb karakterekkel sem esélytelen a küzdelem, mert a harc közben egy megkezdett kombót simán lebrékelhetünk és ellentámadást indíthatunk az ellenfélre, anélkül hogy egy percre is leállna a harc. Én mint tapasztaltabb játékos jókat szórakozom azon a géppel, hogy lebrékeli egy teleportálós kombómat aztán elkezdi ő én pedig a 2. ütésénél megtöröm és visszatámadásból ártalmatlanítom! Szerencsére a kombórendszer nem lett egy Tekkeni bonyolultságú érfelvagdosós magolás, így azok is remekül szórakoznak az első percben is akiknek fogalmuk sincs arról hogy mit nyomkodnak. Emlékszem még a régi szép Killer Instinctes és Mortal Kombat 3-as időszakokra, amikor 50-60 kombót kellett bevágni fejbe játékonként hogy valamit tudj is teljesíteni az ellenfelek ellen! Ennek a rémálomnak szerencsére ezennel vége! A játéknak a felhasználóbarát irányítás révén, rövid úton sikerült elérni hogy az addig favoritnak számító Tekken a polcra kerüljön, ami azért nagy szó!

A játékot játszhatjuk sztori módban, ahol unlockolhatjuk az összes karaktert és a Trunks(magyar fordításban Trex) fiktív jövőben játszódó sztoriján mehetünk végig hogy valami újat is vigyenek a történetbe. A sztori módban minden küldetést többszintes értékeléssel teljesíthetünk és ami számomra nagyon szimpatikus volt, azaz hogy nem csak 1 szimpla menj végig és teljesítsd a feladatot hogy továbbjuthass szinten oldották meg az egészet, hanem telerakták fillerekkel(alternatív befejezés) a sztori módot, tehát több fiktív szál is fut a küldetések teljesítésétől függően és ha valahol elbuksz, akkor egy alternatív befejezés is megnyílik és a döntésedtől függően például az is változhat hogy melyik karaktert teszed játszhatóvá éppen. Mindemellett az eredeti küldetések mellett, kapunk alküldetéseket is a legtöbb helyen, amelyeket ha teljesítünk komoly pénzjutalmat kaphatunk pluszba, amiből aztán harcikártyákat unlockolhatunk, hogy a karaktereinket erősíthessük, ezzel növelve a hatékonyságukat. Első nekifutásra senki ne várjon csodát, én is jónéhány küldetéssel vért izzadtam mire egyáltalán c vagy b eredménnyel túl tudtam lenni a teljes Story módon, de megérte! A küldetések természetesen újrajátszhatók és ezáltal a korábbi gyengébb szereplésünket jelentősen feljavíthatjuk egy már megerősített karakterrel!

Az Arcade mode a sorozatból is megismert harci tornát jelenti. Akinek ez nem mondd sokat annak úgy tudnám leírni hogy tulajdonképpen a hagyományos menj végig X karakteren elven alapul, megfűszerezve annyiban a dolgot, hogy a karakterek minden harc előtt kommentálják egymást és a befejezéskor mulatságos győzelmi interjút olvashatunk az aktuális tornagyőztes szereplővel szereplővel! Én sokszor már csak azért is végigjátszottam egy-egy karakterrel az Arcade Mode-ot, mert érdekelt hogy mit fog mondani a szereplő!

A Practice mode-ban gyakorolhatunk egy báb, vagy egy mozgó karakter ellen, ezzel fejlesztve a tudásunkat a későbbi éles harcokra.

Helyet kapott még a Z Trial opció, melyben a sztoriban lévő kötöttségeket alapul véve harcolhatunk csoportok ellen, vagy lehetőségünk van Túlélő módban villogtatni tudásunkat, vagy ha igazán kemények vagyunk végigtolhatjuk az 50 gyakorlatsorból álló Challenge próbát, melyben a feladat mindig egy adott gyakorlat bemutatása.

A legutolsó játéklehetőség, a PSP egyik nagy újítását használja ki, mely a Network Battle. Azt hiszem nem kell mondanom milyen komoly WIFI partykat lehet csapni, amikor haverokkal összeül az ember és órákon keresztül egymást csépelik akár úgyis  hogy a lakás két végében vannak éppen! J A gép a lejátszott meccsek adatait lementi és egy saját magunk által megkreált profilkártyán meg is tekinthetjük később.

A játékban helyett kapott egy mini game is, a Dragon Click, mellyel azt mérhetjük le hogy 10 mp alatt hányszor tudjuk lenyomni az x gombot! Igen, ez egy teljesen nagy blődség, de akkoris rá tudja húzni magát az ember ideig-óráig! Nekem a legjobb eredményem 132! Aki ennél többet tudott nyomni, várom a mentett képernyőről a linket!

A játék zenéje nagyon el lett találva, minden pályán és minden képernyőn odapasszolnak a zenék. Nekem a kedvencem a Startképernyőn szereplő gitárbetétes induló, ami a bevezetővideó alatt is szól. Nem egyszer esett meg velem, hogy kocsiban rákapcsoltam a psp-t a rádióra és a Dragonball zenéket hallgattam rajta! A hangok alap esetben angol nyelvüek, de ki lehet választani a Japán nyelvet is, így az eredeti japán szinkronhangok szólnak majd a harcok alatt a játékban, ami nem egy nagy dolog, de még ad egy kis plusz feelinget a game-nek, amiből megint csak az derül ki hogy a készítők arra törekedtek hogy az ember maximálisan jól szórakozzon és ne kerüljön a polcra fél óra után a játék.

A játékból a videók kimaradtak, de ennek nem is éreztem hiányát a játék során, mivel a cell shading grafika és a sztori vonalban leírt történet az alternatív befejezésekkel együtt, olyanná tette a játékot, mintha én írnám a rajzfilm fejezeteit és én befolyásolnám végig a szereplők sorsát, ami nagyon hangulatossá tette a stuffot.

Negatívumként talán annyit tudnék összegzésképpen mondani, hogy a game Cell Shadingel készült, így aki nem szereti ezt a stílust, nem fog neki első látásra tetszeni. A Dragonballt nem kedvelő embereknek sem lesz talán annyira szórakoztató és nekem hiányzott néhány más DB játékban szereplő kedvenc karakter, mint pl. Ten Shin Han, vagy Yamcha, vagy Mr Satan.  A játék szeret tölteni, ez néha talán zavaró lehet, de azért szerencsére nem vészes annyira.

 

Értékelés: 96%

6 komment

Címkék: psp leírás bemutató elemzés z dragonball shin budokai

A bejegyzés trackback címe:

https://pspgames.blog.hu/api/trackback/id/tr19315702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CooL 2008.03.09. 15:08:19

nekem sikerült 134 click xDD
hova lehet képet beszurni?

de amúgy tényleg nagyon jó játék, keresem a játszo pajtit rá:D

Ricsi6230 2008.07.07. 21:39:58

Heló figy hogyan tudom az összes karit megszerezni benne??? töbször végig kell vinni a story modot vagy mi??? lécci minél elöbb írjatok...

Dannyman 2008.07.13. 20:54:13

Trunks-ot a magyar szinkronban nem Trex-nek hívják, hanem csak Trunk-nak.

Jó a cikk, teljesen egyet értek, csak azt még hozzá lehetne tenni zavaró tényezőnek, hogy a Z mód az Arcade-ban csak annyi, hogy végig védekezik az ellen, és ezért nem lehet kinyírni.

Brekicc 2008.07.14. 01:11:45

Lehet, de én Trex-et hallottam anno. De ez részletkérdés. Sokféleképpen torzult az eredeti kiadáshoz képest országonként mindegyik név.

ÉN Z-ben is simán pörgettem az Arcade módot. Javaslom, hogy verd végig a jónépet sztoriban és szerezd meg az összes 9-es értékű kamehame kártyát és rakd be a kedvenc karakterednek akivel pörgetni akarod, a legerősebb kombinációt. Egy jobb sebzéssel simán leviszel egy energiacsíkot. Vicces, de ezt a hack-et én is csak egy idő után vettem észre. Másik kis fun meg az volt, hogy Survive módban ugyanígy vertem kb. 50-60 ellenfelet aztán meguntam általában. De még egy gyengébb karakterrel is simán hozható a 30 karakter Survive-ban. Én Gogetat javaslom egyébként karakternek, mert gyors és remekül beszívja az ellen a pörgő rugását, meg közelről a kamehamehat, ami igaz nem távolra, de szórtan hat, így ha az ellen csak kicsit megy félre, akkor még mindig bekapja.

Dannyman 2008.07.15. 21:15:47

Igaz, az egyben van olyan hogy az ellen végig védekezik, én mondtam hülyeséget, bocs. Azzal játszottál már?

Amgy most nem is tudom megnézni a 2-t, mivel rossz változatokat szedek le mindig, és eredetiben meg egy magyar webshopban sincs.
süti beállítások módosítása